Weekendje Bangkok city & Ayutthaya

16 februari 2015 - Lak Hok, Thailand

Sa wát dii, sa baay dii ree khá?

Hallo, hoe gaat het met je?

Even het bewijs dat ik hier wel wat leer jongens, en dat het echt niet alleen maar feest is. Laten we zeggen, 70% school & 30% feest.Lijkt me een eerlijke verdeling, omdat er maar drie dagen weekend zijn. Feit is, dat er in het weekend wat meer gebeurd. En dat dit natuurlijk het leukste is om over te vertellen, dus daar ga ik snel verder op in!

Ik zit nu lekker op mijn kamertje met een zakje rijst koekjes, waarvan ik me afvraag of het geen wormen zijn, want dat eten ze hier ook. Ik hou het toch maar bij het eerste. Q music lekker op de achtergrond. Ooh ik mis de ochtend show zoooo. Mattie & Wietze! Maar ja, dan zit ik op school.

Afgelopen zaterdag zijn we met een bus naar de floating market gereden. Ik had hier zin in, want ik hou van varen en van spulletjes kopen. En waar ik ook erg goed in ben, is afdingen. Ik vind het heerlijk! Het liefst ding ik voor iedereen af. Wat ik inmiddels ook bijna doe. Oeps... Ik hou van het spel. Het nadeel is echter, dat de bahtjes (geld hier) er door heen vliegt. Maar ach, hobby mag geld kosten zeggen ze toch?

Na de druk bezochte markt op water bezocht te hebben, zijn we met een bus gedropt in Bangkok. Hier hadden we een hotelletje geboekt om na een nachtje stappen heerlijk te kunnen slapen. Overdag hebben we over een marktje geslenterd, op de Khao san road. Dit is een markt wat vroeger een bekende straat was waar rijst verkocht werd. Inmiddels hebben de rijst kraampjes zich om getoverd naar souvenir kraampjes voor toeristen.

In de avond zijn alle vrouwen plus man omgetoverd van plakkende huidjes naar beeldschone dames en een ware gentleman. We gingen de skybar bezoeken. Dit is waar de hangover movie 2 is opgenomen. Om hier naar binnen te komen, moet je wel gekleed zijn. Dus daar gingen we. Met onze jurkjes in de tuk tuk, haren vast houden, benen bij elkaar, scheurend door Bangkok op naar bestemming. Hoe heet dat bekende race spel ook alweer? Ik weet het niet, maar hier leek het erg op. Hilarisch! Als ik in Bangkok zou wonen, weet ik al wat ik wil worden. Tuk tuk chauffeur. Kom maar op jongens, ik breng jullie als allersnelste naar bestemming!

Bij de skybar werden we  gekeurd door een mevrouw en we mochten naar binnen. Hier genoten we van een prachtig uitzicht, mooie muziek en mooie mensen. Helaas kan een foto niet het ware beeld scheppen. Daarnaast moesten we snel zijn, want we wilden niet een glas drinken kopen voor weet ik veel hoeveel baht. Dus na een paar echte gasten geïrriteerd te hebben met onze flitsen van de camera zijn we maar weer verder gegaan.

Hup weer onderhandelen voor een tuk tuk rit, instappen en verder scheuren door Bangkok. We hebben nog een ander straatje bezocht om te gaan stappen, maar hebben achteraf maar weer besloten om terug te gaan naar Khao san road. En hier was het feest! Overal muziek, dansende mensen op straat, iedereen vrolijk, Koningsdag in de stad in Nederland is er niks bij. Heerlijk genieten!

De volgende dag is de groep opgeslits om verschillende dingen te gaan bekijken. Ik ben samen met Fenna, Eline en Peter naar Ayutthaya geweest.

Ayutthaya was meer dan 400 jaar de hoofdstad van Thailand. Daarmee was het een van de belangrijkste steden in Azië. In Ayutthaya, ongeveer twee uur rijden vanaf Bangkok, zijn vandaag de dag de invloeden van deze tijden nog goed te zien; overal zie je prachtige tempels en Boeddhabeelden. De stad werd in 1767 grotendeels verwoest door het Birmese leger maar er is nog genoeg te zien. Je bezoekt Ayutthaya dan ook vooral om deze indrukwekkende ruïnes en andere overblijfselen te bekijken. Ik vond dit allemaal erg indrukwekkend. De foto`s laten zien hoe mooi het was! Ook liepen overal olifanten, wel bestuurd door hun baasje natuurlijk.Ik vond de olifanten ook weer zo indrukwekkend! Ze zijn zo groot en ze zien er zo machtig en sterk uit! De olifant is mijn nieuwe lievelingsdier. Op Bougie na natuurlijk. Onze kat. Die is ook indrukwekkend.

Na deze warme dag zijn we weer in verschillende taxi`s, tuk tuk`s en vans terug gereden naar Sita villa. Zo heet ons appartementen complex.

Inmiddels is mijn zak rijst koekjes op, dus nu hou ik op met tikken. Snel naar beneden voor een bord met... ach laten we eens rijst proberen. Voor de afwisseling.

Ik vraag me ook heel erg af hoe het in Nederland is! Wat doen jullie allemaal? Hoe is het weer inmiddels? Wat is het laatste nieuws? Hoe ziet de collectie eruit? En hebben jullie ook nog vragen aan mij? Reageer maar! :D

Tot snel allemaal!

1. Rennie de jong:
    16 februari 2015
    hallo miepie,...nou wat weer een fantastisch verhaal.je kunt wel boek schrijver worden.hoe mooi jij de belevenissen verteld...en nu dan iets over hoe het hier is!...zonnetje schijnt hier ook en s*nachts rond het vriespunt!wij genieten dus ook al iets van het mooie weer hihi....
  2. Nelly Oosterhof:
    16 februari 2015
    Hoi Wietske,

Wat een prachtige verhalen schrijf jij, fijn dat je zo geniet.
    Dit pakt niemand je af. We genieten allemaal mee!
    Het is hier vandaag prachtig weer, 's nachts vriest het en overdag schijnt de zon.
    Zaterdag hebben we de winkel verlost van de winterkleding, vanaf morgen is alles nieuw.
    Zijn hele leuke dingen bij.
    Morgenavond krijgen we een soort van verkooptraining, ben benieuwd.
    Wist je ,dat mijn vriendin Hinke bij ons komt werken?
    Ze komt volgende week zaterdag voor het eerst.

Wietske, we kijken uit naar je volgende avontuur!

Lieve groet van Nelly.
  3. Tante bauk.:
    17 februari 2015
    Het is omdat jou moeder al over het weer geschreven heeft, anders had ik gezegd dat we de elfsteden konden schaatsen. dat was mijn eerste gedachte toen ik het las, van hoe is het bij jullie? hihi. we wachten met veel spanning naar het volgend verhaal.