Koh Chang

16 maart 2015 - Lak Hok, Thailand

Heee Dutchies, hoe gaat het met jullie?

Met mij gaat het goed, weer helemaal zen na een weekendje Koh Chang. Hier hebben we echt drie dagen helemaal niks gedaan. Het eiland niet verkend, niet wezen stappen, geen leuke restaurantjes gezocht, niet wezen shoppen, allemaal niet. Want dat was niet nodig. We zaten heerlijk op een resort aan het strand vol met gepensioneerden die het konden betalen. En wij dus. Niet dat het duur was, maar voor Thailand wel. Leuk hè? Het resort had een heerlijk zwembad met bar, een heerlijke (internationale) keuken, werkende wifi, een stort douche en een strand met relaxte bedjes! Klink perfect, toch? Er was echter één klein probleempje. Één probleempje die alles een heel klein beetje minder perfect kan maken. En dat probleempje, dat is de zon. De zon en onze groep zaten niet op dezelfde lijn. Nu ik dit aan het typen ben, realiseer ik me echter dat dit ook weer niet helemaal eerlijk is. Eigenlijk waren het de wolken. Want de zon was er wel, maar de wolken weigerden ook maar enkele straaltjes zon door te laten, die onze huidjes mooi bruin zou kunnen maken.

Gelukkig hadden we de laatste twee dagen iets meer zon. Daar was ik wel blij om, want ik heb geen zin in reacties als 'goh, je bent niet heel erg bruin geworden, Wietske.' Ik ben nu al aan het oefenen hoe ik daar dan op zal gaan reageren. 'Nee, ik zat alleen maar in de school banken?' Dat gelooft niemand meer. Lang leve social media! Ik denk dat ik maar gewoon ga zeggen, dat we de afgelopen twee weekenden niet volle zon hebben gehad, en dat we door de week geen mogelijk hadden om ons huidje bruin te krijgen. Dit is trouwens ook nog echt de waarheid. En volgend weekend gaan we Bangkok in om even heeerlijk te shoppen, dus dan wordt het ook niks. En daarna mensen,  heb ik nog maar twee vrije weekenden. Want het derde, kom ik alweer thuis. Time flies when you are having fun!!

Nu zit ik dus weer te tikken achter mijn laptopje. De intentie voor het openen van mijn laptop was om met school bezig te gaan. Eerst natuurlijk nog even de H&M en Supertrash site checken, en dan beginnen. De internet verbinding hier op Sita villa (de naam van het appartement) is echt bar slecht. Dus als deze sites niet willen laden, dan de sites voor school ook niet. Dat is wel een van de puntjes waar ik me aan ga irriteren hier. Net als nog een aantal andere dingen. Laat ik ze even opsommen.

- Het feit dat er dus zo slecht internet is
- De maaltijden op Sita Villa hier zijn super super klein
- De douche is een straaltje van ongeveer de dikte van je pink op Sita Villa
- Het dus 10 minuten duurt voordat mijn hele haar nat is
- Dat de mensen hier geen Engels spreken en erg hard gaan lachen met collega`s
  als ze je niet begrijpen
- Dat de mensen hier het niet aangeven als ze je niet begrijpen en dan maar
  gewoon wat doen. Taxi`s rijden je dus gewoon maar ergens heen, mensen doen
  maar gewoon iets willekeurigs zoals de lamp aan doen terwijl je vraagt om te
  stoppen, etc.

Blijven ademen. :) Meegaan met de cultuur. Je er aan over geven. Je er aan over geven, dat heb ik denk ik hier wel iets geleerd. Sabaai sabaai, alles komt goed, rustig aan. Maar ik vrees dat dit weer veranderd zodra ik in Nederland ben.

Ja, in deze (inmiddels 7e) weken heb ik wel geleerd dat ik een echte Nederlander ben. In ieder geval een Noord- Europeaan. Doorpakken, logisch denken. inspelen en begrijpen van andermans behoeften en communiceren!

Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen... vast.

Ik zal nu proberen dit verhaal af te ronden. Ik heb natuurlijk zooooveel te vertellen! En ik heb ook zoveel mooie foto's gemaakt! Hoewel het bovenstaande, ik geniet! Ik ben super blij tot nu toe dat ik deze trip heb gemaakt en er nog even mee verder mag gaan. Ik denk dat als ik thuis ben, me pas echt ga realiseren hoe het was en wat ik heb meegemaakt.

Nu moet ik echt verder gaan met school. Er staan geen deadlines, maar er zijn wel cijfers binnen gekomen. En deze cijfers waren best prima. Ik bedoel, ze zijn niet zo in Nederland, maar ze zijn prima. Wel wil ik me nu beter voorbereiden op alles van school. Misschien zegt dat genoeg? Haha... :) De laatste weken staan in het kader van school. Eerst Thailand ervaren en genoten, daarna schoolwerk. Prima verdeling toch?

Nou dit was weer mijn reisverhaaltje. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Ik in ieder geval wel. En ik ga al deze verhalen in mijn fotoboek plakken. Plus de reacties. Dus als jullie graag genoemd willen worden in mijn fotoboek, dan weten jullie wat jullie te doen staat! :D En ik vind het gewoon leuk om van jullie te horen hoe het met jullie gaat ;)

Groetjessssss xxxx

1. Rennie de jong:
    16 maart 2015
    toppertje...:) nog maar veel plezier daar....hier ook mooi weer een lente zonnetje dat schijnt,en met pietsje en de kinderen gaat het ook heel goed hihi
  2. Willeke:
    16 maart 2015
    Lieve Wietske, wat laat je ons iedere keer genieten van je mooie verhalen. Fijn dat jullie zoveel ondernemen, dit is een hele bijzondere ervaring.
    Ook weer fijn de verhalen straks persoonlijk van je te horen. Jelte is sinds vorige week in Nieuw Zeeland, heeft het al goed naar zijn zin. Alleen de 8 uren werken, moet wennen. Geniet van je laatste weken. Groetjes Willeke

Willeke
  3. Jitske van der Veen:
    Sa1 wat di Wietske,
    Sa1 bai di rue 1?
    Jaja ik denk maar even jouw Thais testen...als ik al jouw geweldige verhalen lees dan hoop ik dat er nog wat tijd overblijft voor Thaise les ;)
    Wat een fantastische tijd heb je daar zeg!
    Inmiddels al weer ruim over de helft, wat gaat de tijd ook snel hè.

Nog meer even met volle teugen genieten van die laatste weken, wij werken hier nog even heel hard door ;) en dan zien we elkaar over een paar weekjes weer!

Liefs en laa kon,
    Jitske